Nazwa usługi: |
Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały |
|
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich ul. Henryka Sienkiewicza 2/pokój nr 5 (parter), 42-600 Tarnowskie Góry tel. +48 32 39 33 748, +48 32 39 33 710 fax. +48 32 39 33 602
|
|
|
Wymagane dokumenty: |
- wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego” zawierający również potwierdzenie pobytu osoby pod wskazanym adresem (potwierdzenia, w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia, dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu),
- do wglądu: dowód osobisty lub paszport, oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu przez osobę dokonującą stwierdzenia przebywania osoby pod wskazanym adresem (tytułem prawnym do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu),
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie pobytu stałego dokonywane jest przez pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, (zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu),
- obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały na piśmie utrwalonym w postaci: (papierowej na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje lub elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru),
- obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały w formie dokumentu elektronicznego, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytuł prawny do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzającego jego pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
|
|
|
Sposób załatwienia sprawy: |
• obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały na piśmie utrwalonym w postaci: papierowej na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje lub elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru,
• za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę,
• zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dokonać za pośrednictwem pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej lub zgłoszonym do protokołu, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach - innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości (można wykorzystać druk pełnomocnictwa znajdujący się w załączniku),
• przy zgłoszeniu pobytu stałego można dokonać wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia, zgłoszenia pobytu stałego należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. |
|
|
Opłaty: |
zgłoszenie meldunku: brak opłaty,
udzielenie pełnomocnictwa: opłata skarbowa - 17 zł
wpłata:
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.
|
Terminy przyjęć interesantów |
|
Czas załatwienia sprawy: |
Niezwłocznie. |
|
|
Tryb odwoławczy: |
Nie przysługuje |
|
|
Podstawa prawna: |
Ustawa ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.) Rozporządzenie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070) Ustawa ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.) Ustawa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
|
|
|
Inne informacje: |
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności) w załączniku.
Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną zawartą na karcie usług w dziale "Formularze tradycyjne" |
|
|
Formularz elektroniczny: |
|
|
|
Formularze tradycyjne: |
RODO-ewidencja.odt Zgłoszenie pobytu stałego.pdf Druk pełnomocnictwa.odt |
|
|
Dokumenty dodatkowe: |
|
|
|
Usługi powiązane: |
|