Nazwa usługi: Przyjmowanie przez Burmistrza Miasta i Zastępców Burmistrza interwencji, petycji, skarg lub wniosków mieszkańców
   
Miejsce załatwienia sprawy:


 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski Tarnowskie Góry ul. Rynek 4 42-600 Tarnowskie Góry I piętro - sekretariat burmistrza

   
Wymagane dokumenty:
       
    Sposób załatwienia sprawy:
       
    Opłaty:



    Terminy przyjęć interesantów 
    Czas załatwienia sprawy: Burmistrz Miasta oraz zastępcy Burmistrza przyjmują interwencje, petycje, skargi oraz wnioski mieszkańców tj. Burmistrz Miasta przyjmuje mieszkańców w poniedziałki w godzinach 14.00-16.00 (w budynku Urzędu Miejskiego, przy ul. Rynek 4, I piętro, pok Nr 17), Zastępy Burmistrza przyjmują mieszkańców we wtorki w godz. 13.00-15.00 (w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Sienkiewicza 2, I piętro pk. 36). Interwencje przyjmowane są na podstawie wcześniejszych zapisów dokonywanych w Sekretariatach Urzędu. Burmistrz i jego zastępcy w sprawach zgłoszonych przez mieszkańców udzielają niezbędnych wyjaśnień i informacji stronie na miejscu. W przypadku, gdy załatwienie spraw wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień przez merytoryczny wydział, Burmistrz (zastępcy) spisując przedstawioną przez wnoszącego sprawę w protokole zaznaczają jednocześnie czy sprawa jest skargą, wnioskiem, petycją lub interwencją. Mieszkańcy mogą również składać pisemnie petycje, skargi lub wnioski w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach.
       
    Tryb odwoławczy: brak
       
    Podstawa prawna: Ustawa
    ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.)
    Ustawa
    ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
    Ustawa
    ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870)
    Rozporządzenie
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46)
    Inne
    Zarządzenie Nr 322/2015 Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry z dnia 03.09.2015r. w sprawie określenia jednolitej procedury rozpatrywania skarg, wniosków, petycji i interwencji stosowanej w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach.

    Zarządzenie Nr 986/2017 Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry z dnia 12.01.2017.r. w sprawie zmiany Zarządzenia Burmistrza Miasta Nr 322/2015 z dnia 3 września 2015 r. w sprawie określenia jednolitej procedury rozpatrywania, skarg, wniosków, petycji i interwencji stosowanej w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach.

    Zarządzenie Nr 402/2019 Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry z dnia 02.08.2019r. w sprawie zmiany Zarządzenia Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry Nr 322/2015 z dnia 3 września 2015 r. w sprawie określenia jednolitej procedury rozpatrywania skarg, wniosków, petycji i interwencji stosowanej w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach z późn. zm.
       
    Inne informacje: Termin świadczenia usług: w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia interwencji, petycji, skargi lub wniosku w Urzędzie lub w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia interwencji, petycji, skargi lub wniosku w Urzędzie
       
    Formularz elektroniczny:
       
    Formularze tradycyjne:
       
    Dokumenty dodatkowe:
       
    Usługi powiązane: