Nazwa usługi: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
   
Miejsce załatwienia sprawy:


 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski w Tarnowskich Górach, Wydział Gospodarki Miejskiej, ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. nr 28

   
Wymagane dokumenty:
  • Wymagane dokumenty:
  • - wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać: firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię i nazwisko i adres przedsiębiorcy; numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada; numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada; określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
  • Wymagane załączniki:
  • - do wniosku należy dołączyć oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
  • "Oświadczam, że:
  • - dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
  • - znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w Ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888)."
  • Oświadczenie powyższe powinno również zawierać:
  • - firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
  • - oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
  • - podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji;
  • - Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
   
Sposób załatwienia sprawy: Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
   
Opłaty:

- opłata za wpis do rejestru – 50 złotych.
- opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17 złotych
Zapłatę opłaty skarbowej w kwocie określonej wyżej należy uiścić gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego (ul.Sienkiewicza 2, pok. Nr 8 lub w Kasie Podatkowej ul.Rynek) albo na konto Gminy Tarnowskie Góry Santander Bank Polska S.A. Nr 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.

Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze
   
Tryb odwoławczy: brak
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 236)
Ustawa
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Ustawa
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399)
Inne
Uchwała nr LXII/630/2023 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tarnowskie Góry (Dz. Urz. Woj.Śl. z 2023 r. poz. 2950)
   
Inne informacje: wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w Kancelarii Ogólnej, Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach, przy ul. Rynek 4, parter. pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej, przy ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. Nr 1.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: