Nazwa usługi: Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
 ul. Henryka Sienkiewicza 2/pokój nr 5 (parter)
42-600 Tarnowskie Góry
tel. +48 32 39 33 710, +48 32 39 33 748
fax.

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek,
  • do wglądu: dowód osobisty lub paszport, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu w przypadku, gdy wnioskodawca ubiega się o wydanie zaświadczenia o osobach zameldowanych w danym lokalu lub o zaświadczenie, że w danym lokalu nikt nie jest zameldowany,
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia jeśli jest wymagana,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie wydania zaświadczenia z akt ewidencji ludności lub kserokopii dokumentu dokonywane jest przez pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony.
   
Sposób załatwienia sprawy: Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
   
Opłaty:

Wydanie zaświadczenia: opłata skarbowa - 17 zł,
Za pełnomocnictwo: opłata skarbowa - 17 zł,
wpłata
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.

Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni,
   
Tryb odwoławczy: zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia składamy do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia,
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187 poz. 1330)
   
Inne informacje: Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności) w załączniku. Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną zawartą na karcie usług w dziale "Formularze tradycyjne"
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: RODO-ewidencja.odt
Wniosek o wydanie zaświadczenia.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: