Nazwa usługi: Złożenie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
 Henryka Sienkiewicza 2/pokój nr 6
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 705
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich w Tarnowskich Górach ul. Henryka Sienkiewicza 2, pok. Nr 6 (parter)

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek z uzasadnieniem lub wniesienie reklamacji ustnie do protokołu Dokumenty do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość składającego reklamację
   
Sposób załatwienia sprawy: Ustalenie podstaw reklamacji w celu jej uwzględnienia lub odrzucenia, reklamacja może dotyczyć:
- pominięcia wyborcy w rejestrze wyborców,
- wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania,
- niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru,
- ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.

 
   
Opłaty:

nie pobiera się

Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: 3 dni od dnia złożenia wniosku
   
Tryb odwoławczy: od decyzji nieuwzględniającej reklamacji lub powodującej skreślenie z rejestru, wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru ma prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1319)
- Art. 22 par. 1
Rozporządzenie
Rozporządzenie MSWiA z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1316 z późn. zm.)
Ustawa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
- Art. 104 par. 1
   
Inne informacje: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, adres ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry, kontakt e-mail: sekretariat@tarnowskiegory.pl; kontakt telefoniczny: 32/3933610 2. Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, który pracuje w budynku Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach przy ul. Rynek 4, kontakt e-mail: iod@um.tgory.pl, kontakt telefoniczny: 32/3933756 3. Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest realizacja praw wyborczych obywateli określonych w ustawie Kodeks wyborczy, m.in.: - wpisanie obywatela polskiego i obywatela Unii Europejskiej niebędącego obywatelem polskim do rejestru wyborców; - udostępnienie rejestru wyborców; - rozpatrzenie reklamacji w sprawie nieprawidłowości w rejestrze lub spisie wyborców; - udzielenie pełnomocnictwa do głosowania; - dopisanie do spisu wyborców wyborcy niepełnosprawnego w obwodzie dostosowanym do osób niepełnosprawnych; - dopisanie do spisu wyborcy przebywającego czasowo lub nigdzie nie zameldowanego; - udostępnienie spisu wyborców; - wydanie zaświadczeń o prawie do głosowania; Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e RODO: "dane są niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi"; 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres wskazany w przepisach prawa; 6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania ich, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania (pod warunkiem, że wykaże Pan/Pani jedną z podstaw prawnych z art. 18 ust. 1 a-d) lub prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawa do przenoszenia danych; 7. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zgodnie z art. 77; 8. Podanie przez Pana/ Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym; 9. Podane przez Pana/Panią dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22. Zapoznałam/em się z klauzulą informacyjną zawartą na karcie usług w dziale "Inne Informacje".
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe: RODO WYBORY.pdf
   
Usługi powiązane: