Nazwa usługi: Informacja o wyrobach zawierających azbest
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Ochrony Środowiska
 ul. Sienkiewicza  2/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 692
fax. 32 39 33 691
Wydział Ochrony Środowiska, Urząd Miejski ul. Sienkiewicza 2, II-piętro, pok. Nr 63
poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:

   
Wymagane dokumenty:
  • Informacja o wyrobach zawierających azbest. Wzór informacji stanowi załącznik nr 3 rozporządzenia w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest
   
Sposób załatwienia sprawy: Informację przedkłada osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą, wykorzystująca wyroby zawierające azbest. Informację wypełnia się w oparciu o „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
Informację sporządza się w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej Burmistrzowi Miasta, drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
   
Opłaty:

Brak opłat

Terminy przyjęć interesantów  poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:
Czas załatwienia sprawy: Informację przedkłada się corocznie do 31 stycznia.
   
Tryb odwoławczy: Brak
   
Podstawa prawna: Rozporządzenie
Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8 poz. 31)
- par. 10 ust. 3
Rozporządzenie
Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznejz dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.)
- par. 4
   
Inne informacje: Informację można złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, parter, pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej przy ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. Nr 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, mailowo: iod@um.tgory.pl , telefonicznie: 32 393 37 56 lub pisemnie kierując pismo na adres Administratora. 3. Dane osobowe przetwarzane będą w związku z obowiązkiem przekazania Burmistrzowi Miasta informacji o wykorzystywanych materiałach zawierających azbest na podstawie art. 163 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz § 10 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 4. Dane nie będą przekazywane innym odbiorcom. 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Dane osobowe nie będą niszczone - zgodnie z kategorią archiwalną A. 7. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizacja Państwa praw będzie uzależniona od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych. 8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest niezbędne w celu przyjęcia informacji o wyrobach zawierających azbest. 10. Decyzje podejmowane wobec Państwa i przetwarzanych Państwa danych osobowych nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: Azbest_coroczna informacja.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: