Nazwa usługi: Dotacja do podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Ochrony Środowiska
 Sienkiewicza 2/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 782
fax.
Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego, ul. Sienkiewicza 2, II-piętro, pok. Nr 65
poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek - piątek 7.30-15.30:

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o udzielenie dotacji do podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej
  • aktualny odpis księgi wieczystej nieruchomości podłączanej do sieci kanalizacyjnej
  • stosowna umowa, w przypadku gdy Wnioskodawca nie jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości
  • inne wymagane dokumenty, o których mowa w Rozdziale 4 Regulaminu udzielania osobom fizycznym dotacji – w przypadku ubiegania się o dotację stanowiącą pomoc de minimis, pomoc de minimis w rybołówstwie lub pomoc de minimis w rolnictwie
   
Sposób załatwienia sprawy: O dotację może ubiegać się Wnioskodawca, którego nieruchomość nie posiada jeszcze podłączenia do sieci kanalizacyjnej. 
   
Opłaty:

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17,00 zł

Opłatę skarbową należy uiścić w Kasie Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, bądź na rachunek bankowy Gminy: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.

Terminy przyjęć interesantów  poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek - piątek 7.30-15.30:
Czas załatwienia sprawy: Dotacje w danym roku budżetowym udzielane będą dla kompletnych wniosków złożonych w terminie do 31 października.
   
Tryb odwoławczy: brak
   
Podstawa prawna: Inne
Uchwała Nr XXVIII/310/2020 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 25 listopada 2020 r.w sprawie zasad udzielania osobom fizycznym dotacji celowych ze środków budżetu gminy na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej do podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej
   
Inne informacje: Obowiązek wykonania powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wybudowanego /przebudowanego przyłącza kanalizacyjnego wynika z art. 43 ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.). Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry, kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, mailowo: iod@um.tgory.pl , telefonicznie: 32 393 37 56 lub pisemnie kierując pismo na adres Administratora. 3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o udzielenie dotacji na dofinansowanie kosztów inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej do podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej oraz ewentualnego zawarcia i realizacji umowy w tym zakresie, na podstawie: art. 6 ust. 1 lit. e oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO w związku z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym. 4. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione organom i podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi informatyczne, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności. W przypadku udzielenia pomocy de minimis Państwa dane mogą zostać przekazane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie Państwa dane mogą zostać przekazane Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 8 lat liczony od końca roku kalendarzowego w którym przesłano informację o odrzuceniu wniosku lub przez okres 8 lat liczony od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiło zakończenie obowiązywania umowy. 7. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizacja Państwa praw będzie uzależniona od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych. 8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem rozpatrzenia wniosku a następnie jest warunkiem podpisania umowy. Podanie numeru telefonu jest dobrowolne zależne wyłącznie od Państwa zgody, ale usprawni nam kontakt z Państwem. 10. Decyzje podejmowane wobec Państwa i przetwarzanych Państwa danych osobowych nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: wniosek_dotacja kanalizacja.pdf
Pełnomocnictwo_kanalizacja.pdf
   
Dokumenty dodatkowe: Regulamin.pdf
Wniosek o płatność_kanalizacja.pdf
oswiadczenie-kanalizacja.pdf
   
Usługi powiązane: