Ładowanie

 

Nazwa usługi: Zgłoszenie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Ochrony Środowiska
 Sienkiewicza 2/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 691
fax.
Wydział Ochrony Środowiska Urząd Miejski ul. Sienkiewicza 2, II-piętro, pok. Nr 65
poniedziałek: 7.30-17.00, wtorek-piątek: 7.30-15.30

   
Wymagane dokumenty:
  • zgłoszenie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne
  • dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej
   
Sposób załatwienia sprawy: Zgłoszenia należy dokonać przed rozpoczęciem eksploatacji instalacji. Do rozpoczęcia eksploatacji można przystąpić, jeżeli organ w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. W przypadku rezygnacji z rozpoczęcia, albo zakończenia eksploatacji, bądź zmiany danych należy przedłożyć zgłoszenie w terminie 14 dni.
   
Opłaty:

Opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko wynosi 120,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić przelewem na rachunek bankowy Gminy nr 68 1160 2202 0000 0006 3274 2220, kartą w Referacie Podatków Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4 lub gotówką (bez prowizji) w placówkach Poczty Polskiej.

Terminy przyjęć interesantów  poniedziałek: 7.30-17.00, wtorek-piątek: 7.30-15.30
Czas załatwienia sprawy: w ciągu 30 dni w przypadku przyjęcia zgłoszenia instalacji do eksploatacji
   
Tryb odwoławczy: W przypadku wniesienia przez organ sprzeciwu przyjęcia zgłoszenia w drodze decyzji, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.)
- Art. 152 ust. 1
Rozporządzenie
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1510)
   
Inne informacje: Zgłoszenie można złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, parter, pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej przy ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. Nr 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry, kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: +48323933610. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, mailowo: iod@um.tgory.pl , telefonicznie: +48323933756 lub pisemnie kierując korespondencję na adres Administratora. 3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przyjęcia zgłoszenia amatorskiej instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne, na podstawie art. 152 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz numer telefonu na podstawie zgody - art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia RODO. 4. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione organom i podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi informatyczne, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności; 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 5 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym zaprzestano korzystania z instalacji. 7. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizacja Państwa praw będzie uzależniona od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych. 8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Państwa danych jest wymogiem ustawowym. Podanie nr telefonu jest dobrowolne zależne wyłącznie od Państwa zgody. 10. Decyzje podejmowane wobec Państwa i przetwarzanych Państwa danych osobowych nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: zgloszenie pola elektromagnetyczne.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: