Nazwa usługi: | Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Zarządzania Kryzysowego |
Wymagane dokumenty: |
|
Sposób załatwienia sprawy: | Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. Wymagane załączniki: 1. opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych (miejskich) Policji i Państwowej Straży Pożarnej oraz kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach, 2. opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego, 3. kopie aktualnych protokołów z kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego, 4. graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający: a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych, c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, 5. regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej, 6. program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych,odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej, 7. informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku, oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej; w odniesieniu do służby porządkowej i informacyjnej przyjmuje się przelicznik - co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20 % ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio: 15 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej i informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50 % ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej,8. wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa), 9. pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,10. szczegółowe zasady postępowania (instrukcja) w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia i w czasie trwania imprezy masowej, 11. informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (tylko do 3.5 % alkoholu i gdy nie jest to impreza o podwyższonym ryzyku) 12. W przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka np. meczy piłki nożnej, organizator do wniosku dołącza również oświadczenie o spełnieniu wymogów dotyczących wyposażenia obiektów w kompatybilne elektroniczne systemy służące m.in. do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu i w czasie trwania meczu piłki nożnej oraz weryfikacji informacji o osobach, którym wydano orzeczenie sądowe - np. zakazu wstępu na imprezę masową. 13. polisę ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej. |
Opłaty: |
Opłaty: |
Terminy przyjęć interesantów | |
Czas załatwienia sprawy: | Organizator imprezy masowej (art.25) nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić do Burmistrza Miasta z wnioskiem o wydanie zezwolenia na jej przeprowadzenie. |
Tryb odwoławczy: | - Zgodnie z art. 29 ust.4 w/w ustawy, Burmistrz Miasta odmawia wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej w razie niespełnienia wyżej określonych wymogów prawnych. Odmowa następuje również w formie decyzji administracyjnej. Kopię decyzji, niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 3 dni po jej wydaniu, Burmistrz Miasta przesyła podmiotom mającym wpływ na organizację imprezy masowej. Odwołanie organizatora od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania. - Ponadto Burmistrz Miasta wydaje decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w razie zmiany warunków bezpieczeństwa decydujących o wydaniu zezwolenia na jej przeprowadzenie (art. 32). W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora warunków określonych w zezwoleniu, Burmistrz Miasta wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności. Decyzję doręcza się organizatorowi w terminie 7 dni od dnia przerwania imprezy (art.31 ust. 4). Stronie (organizatorowi) przysługuje tryb odwoławczy w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej lub zakazującej przeprowadzenie imprezy masowej do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które następnie rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia. |
Podstawa prawna: | Ustawa Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2171 z późn. zm.) |
Inne informacje: | W świetle art. 31 – Burmistrz Miasta ma obowiązek kontrolowania zgodności przebiegu imprezy masowej podwyższonego ryzyka z warunkami określonymi w zezwoleniu oraz może kontrolować imprezą masowa. W ramach kontroli Burmistrz Miasta ma prawo do: - żądania od organizatora informacji, dokumentów i danych, niezbędnych do sprawowania kontroli, - swobodnego dostępu do miejsca przeprowadzenia imprezy masowej i innych pomieszczeń związanych bezpośrednio z przeprowadzeniem imprezy masowej, - przeprowadzenia lustracji miejsc, – żądania od osób działających w imieniu i na rzecz organizatora udzielenia informacji w formie ustnej i pisemnej w zakresie przeprowadzonej kontroli. |
Formularz elektroniczny: | |
Formularze tradycyjne: | wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.pdf |
Dokumenty dodatkowe: | |
Usługi powiązane: |