Nazwa usługi: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Ochrony Środowiska
 Sienkiewicza 2/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 638
fax.
Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego, ul. Sienkiewicza 2, II-piętro pok. Nr 64
poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:

   
Wymagane dokumenty:
  • karta informacyjna przedsięwzięcia w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z jej zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego - w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko
  • raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w formie pisemnej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z jego zapisem w formie elektronicznej w jednym egzemplarzu dla organu prowadzącego postępowanie oraz każdego organu opiniującego i uzgadniającego - w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko
  • poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmująca przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ww. ustawy,
  • mapa, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ww. ustawy, wraz z wyznaczoną odległością 100 m od granic terenu, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie
  • w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapa przedstawiająca dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzona w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ww. ustawy
  • wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o którym mowa w art. 74 ust. 3a ww. ustawy
   
Sposób załatwienia sprawy: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia i wydawana jest dla planowanych przedsięwzięć.
   
Opłaty:

Opłaty:

za decyzję opłata wynosi 205,00 zł
za pełnomocnictwo opłata wynosi 17,00 zł

Opłatę skarbową należy uiścić w Kasie Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, bądź na rachunek bankowy Gminy: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.

Terminy przyjęć interesantów  poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:
Czas załatwienia sprawy: w ciągu miesiąca, w przypadku skomplikowanej sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego do 2 miesięcy od daty wpływu wniosku do Urzędu
   
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
Rozporządzenie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 z późn. zm.)
   
Inne informacje: Wniosek można złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, parter, pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej przy ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. Nr 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), Dz.U.UE.L.2016.119.1, informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry, kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, mailowo: iod@um.tgory.pl , telefonicznie: 32 393 37 56 lub pisemnie kierując korespondencję na adres Administratora. 3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, na podstawie art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO oraz numer telefonu na podstawie zgody - art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia RODO. 4. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione organom i podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi informatyczne, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności; 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 lat liczony od końca roku kalendarzowego w którym w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stanie się ostateczna. 7. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizacja Państwa praw będzie uzależniona od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych. 8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Państwa danych jest wymogiem ustawowym. Podanie nr telefonu jest dobrowolne zależne wyłącznie od Państwa zgody. 10. Decyzje podejmowane wobec Państwa i przetwarzanych Państwa danych osobowych nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: wniosek_decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: