Nazwa usługi: Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Ochrony Środowsika
 ul. Sienkiewicza 2/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 638
fax.
Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego ul. Sienkiewicza 2, II piętro pok. Nr 64, tel. 32 39 33 638
poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:

   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
  • Informacje niewymagające wyszukiwania udostępnia się bez pisemnego wniosku.
   
Sposób załatwienia sprawy: Organ administracji udostępnia informacje o środowisku i jego ochronie znajdujące się w jego posiadaniu lub dla niego przeznaczone.
   
Opłaty:

Za udostępnienie informacji:

za wyszukiwanie informacji – 5,00,-zł (do 10 dokumentów)
za każdy kolejny dokument – 0,50 zł (jeśli wymaga wyszukania więcej niż 10 dokumentów
za skanowanie dokumentów - 0,10 zł za stronę
za sporządzenie kopii czarno-białej (A4) – 0,15 zł za stronę
za sporządzenie kopii czarno-białej (A3) – 0,30 zł za stronę
za sporządzenie kopii czarno-białej (A2) – 0,60 zł za stronę
za sporządzenie kopii czarno-białej (A1) – 1,20 zł za stronę
za sporządzenie kopii czarno-białej (A0) – 2,40 zł za stronę
za sporządzenie kopii kolorowej (A4) - 1,50 zł za stronę
za sporządzenie kopii kolorowej (A3) - 3,00 zł za stronę
za sporządzenie kopii kolorowej (A2) - 6,00 zł za stronę
za sporządzenie kopii kolorowej (A1) –12,00 zł za stronę
za sporządzenie kopii kolorowej (A2) – 24,00 zł za stronę
za udostępnianie informacji w formie elektronicznej - opłata nie wyższą niż 1,5 zł za każdą płytę CD lub DVD
za przesłanie kopii dokumentów lub danych drogą pocztową – zgodnie z cennikiem usług pocztowych lub kurierskich

Opłatę uiszcza się w terminie 14 dni przez wpłatę w Kasie Urzędu Miejskiego przy ul. Sienkiewicza 2 lub na rachunek bankowy Urzędu, lub przy odbiorze przesyłki.

Rachunek Urzędu: 64 1090 1825 0000 0001 4381 6474.

Terminy przyjęć interesantów  poniedziałek 7.30-17.00: , wtorek-piątek 7.30-15.30:
Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od daty wpływu wniosku do Urzędu
   
Tryb odwoławczy: W przypadku odmowy udostępnienia informacji wydanej w formie decyzji odwołanie można wnieść do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)
- Art. 8
- Art. 12 ust. 1
Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 120)
   
Inne informacje: Wniosek można złożyć w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4, parter, pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej przy ul. Sienkiewicza 2, parter, pok. Nr 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, mailowo: iod@um.tgory.pl , telefonicznie: 32 393 37 56 lub pisemnie kierując pismo na adres Administratora. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia RODO oraz numer telefonu na podstawie zgody - art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia RODO. 4. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione organom i podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom świadczącym usługi informatyczne, operatorom pocztowym lub kurierom w przypadku korespondencji papierowej, bankom w zakresie realizacji płatności; 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym udostępniono informacje. 7. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Realizacja Państwa praw będzie uzależniona od podstawy prawnej przetwarzania Państwa danych. 8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem udostępnienia informacji. Podanie numeru telefonu jest dobrowolne. 10. Decyzje podejmowane wobec Państwa i przetwarzanych Państwa danych osobowych nie będą podejmowanie w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny: Wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
   
Formularze tradycyjne: udost_info_v03.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: