Nazwa usługi: Podział nieruchomości
   
Miejsce załatwienia sprawy:


 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski w Tarnowskich Górach ul. Sienkiewicza 2, Wydział Urbanistyki i Mienia - Referat Regulacji Stanów Prawnych pok. Nr 55, I piętro, tel. (032) 39-33-721

   
Wymagane dokumenty:
       
    Sposób załatwienia sprawy: Wymagane dokumenty:wniosek dotyczący przeprowadzenia podziału nieruchomości
    Wymagane załączniki:
    I etap – dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (orginał odpisu księgi wieczystej lub oświadczenie właściciela nieruchomości- załącznik nr 1), wypis z ewidencji gruntów, wyrys z mapy ewidencyjnej, 3egz.+ po 1 egz. dla każdego z właścicieli wstępnego projektu podziału nieruchomości sporządzony na kopii mapy zasadniczej w skali 1:1000
    II etap – protokół z przyjęcia granic nieruchomości, wykaz zmian gruntowych, 4 egz.+ po 1 egz. dla każdego z właścicieli, mapy z projektem podziału nieruchomości.

    Dokumenty do wglądu:
    - brak

    Opłaty:
    - brak
       
    Opłaty:



    Terminy przyjęć interesantów 
    Czas załatwienia sprawy: I etap – wydanie postanowienia – do 30 dni
    II etap – po dostarczeniu przez stronę mapy z projektem podziału nieruchomości decyzja wydawana jest do 30 dni.
       
    Tryb odwoławczy: I etap - stronie przysługuje zażalenie ma postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.

    II etap- stronie przysługuje odwołanie od decyzji dotyczącej podziału nieruchomości do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Burmistrza Miasta, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji.

    Zgodnie z art. 127a § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 735): w trakcie biegu terminu odwołania strona może zrzec się prawa wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się praw do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
       
    Podstawa prawna: Ustawa
    Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarcze nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 z późn. zm.)
    Ustawa
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziału nieruchomości (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 268 poz. 2663 z późn. zm.)
       
    Inne informacje: I etap – zaopiniowanie wstępnego projektu podziału (postanowienie). jeżeli przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana, a proponowany jej podział powoduje także podział budynku, granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu powinny przebiegać wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany oddzielenia przeciwpożarowego usytuowane na całej wysokości budynku do fundamentów do przekrycia dachu. W budynkach, w których nie ma ścian oddzielenia przeciwpożarowego, granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu powinny przebiegać wzdłuż pionowych płaszczyzn, które tworzone są przez ściany usytuowane na całej wysokości budynku od fundamentu do przekrycia dachu, wyraźnie dzielące budynek na dwie odrębnie wykorzystywane części. Jeżeli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków wymagana jest kserokopia decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach ul. Francuska 12- oryginał należy okazać do wglądu. II etap- wydane decyzje po dostarczeniu przez wnioskodawcę mapy z projektem podziału nieruchomości. Informacja ochronie danych osobowych ( RODO) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - RODO), Dz.U.UE.L.2016.119.1, informujemy, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry). kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10, 2. Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim pracuje w budynku Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach przy ulicy Rynek 4, pokój nr 13 kontakt mailowy: iod@um.tgory.pl kontakt telefoniczny: 32 393 37 56. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zaopiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości oraz wydania decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości zgodnie z art. 97 ust. 1 i ust. 1a ustawy z dnia 21 sierpnia 1998 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1899 ze zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c cyt. Rozporządzenia. 4. Dane Pani/Pana będą przekazywane: a. Starostwu Powiatowemu – Geodecie Powiatowemu w Tarnowskich Górach zgodnie z art. 2 pkt. 10c ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990.), b. Sądowi Rejonowemu – Wydział V Ksiąg Wieczystych zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2204 ze zm.) 5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane bezterminowo zgodnie z kategorią archiwalną „A”. 7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania. 8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. 10. Decyzje podejmowane wobec Pani/Pana i Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
       
    Formularz elektroniczny:
       
    Formularze tradycyjne: RODO - Podziały.pdf
    Wniosek o wydanie decyzji podziałowej.pdf
    Wniosek o wydanie decyzji w trybie art. 95.pdf
    Wniosek o wydanie postanowienia.pdf
       
    Dokumenty dodatkowe:
       
    Usługi powiązane: