Nazwa usługi: Rozgraniczenie nieruchomości
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Urbanistyki i Mienia - Referat Regulacji Stanów Prawnych
 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski w Tarnowskich Górach ul. Sienkiewicza 2, Wydział Urbanistyki i Mienia - Referat Nieruchomości i Nadzoru Właścicielskiego pok. nr 54-55, I piętro, tel. (032) 393-37-21

   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o rozgraniczenie nieruchomości
   
Sposób załatwienia sprawy: Wymagane dokumenty:
wniosek o rozgraniczenie nieruchomości

Wymagane załączniki:
mapa ewidencyjna przedstawiająca sporną granicę, oryginał aktualnego odpis z księgi wieczystej rozgraniczanej nieruchomości lub oświadczenie właściciela nieruchomości (załącznik nr 1), wypis z rejestru gruntu oraz badanie ksiąg wieczystych nieruchomości sąsiednich, imienne wskazanie geodety do przeprowadzenia rozgraniczenia

Dokumenty do wglądu:
- brak

Opłaty:
- brak
   
Opłaty:



Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: I etap – postanowienie o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie – od 14 do 30 dni od zawiadomienia stron o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego.
II etap – wydanie decyzji o rozgraniczeniu po złożeniu dokumentacji przez geodetę uprawnionego do przeprowadzenia rozgraniczenia i włączeniu dokumentacji technicznej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – do 30 dni
   
Tryb odwoławczy: I etap – na postanowienie o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości nie służy zażalenie
II etap – po wydaniu decyzji - strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania akt sprawy sądowi.
Zgodnie z art. 127a § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 735 ze zm.): w trakcie biegu terminu odwołania strona może zrzec się prawa wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się praw do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1990 z późn. zm.)
   
Inne informacje: I etap – postanowienie o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie. II etap – decyzja o rozgraniczeniu Wniosek można złożyć w Kancelarii Ogólnej, Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach, przy ul. Rynek 4, parter, pok. Nr 3 lub w punkcie Kancelarii Ogólnej, przy ul. Sienkiewicza 2, pok. Nr 1. Informacja o ochronie danych osobowych (RODO) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - RODO), Dz.U.UE.L.2016.119.1, informujemy, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, Adres: ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry). kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32 393 36 10, 2. Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim pracuje w budynku Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach przy ulicy Rynek 4, pokój nr 13 kontakt mailowy: iod@um.tgory.pl kontakt telefoniczny: 32 393 37 56. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozgraniczenia nieruchomości zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz.1990) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c cyt. Rozporządzenia. 4. Dane Pani/Pana będą przekazywane geodecie uprawnionemu zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990.). 5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane bezterminowo zgodnie z kategorią archiwalną „A”. 7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania. 8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. 10. Decyzje podejmowane wobec Pani/Pana i Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: RODO - rozgraniczenia.pdf
Wniosek o rozgraniczeniedoc.pdf
Wniosek o wydanie decyzji rozgraniczeniowej .pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: