Nazwa usługi: Rejestracja zgonów
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
art. 93 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1681)
Ustawa
art. 10 i 11 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1947 z późn. zm.)
   
Wymagane dokumenty:
  • Karta zgonu wystawiona przez zakład służby zdrowia lub inny zakład opieki zdrowotnej, dowód osobisty osoby zmarłej, Pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu w przypadku osób niespokrewnionych ze zmarłym. Dokumenty do wglądu- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.
   
Opłaty:
   
Czas załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki. Kierownik urzędu stanu cywilnego uzupełnia kartę zgonu wraz z adnotacją o zarejestrowaniu zgonu w rejestrze stanu cywilnego /sporządzenie aktu zgonu/ lub adnotacją o zgłoszeniu zgonu, jeżeli z powodu niedostępności rejestru nie jest możliwe zarejestrowanie zgonu w dniu jego zgłoszenia.
   
Tryb odwoławczy: Odmowa dokonania rejestracji zgonu następuje w formie decyzji kierownika urzędu stanu cywilnego, od której przysługuje wniesienie odwołania do Wojewody Śląskiego w Katowicach w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 1624