Wymagane dokumenty: |
- wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego” zawierający również potwierdzenie pobytu osoby pod wskazanym adresem (potwierdzenia, w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia, dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu),
- do wglądu: dowód osobisty lub paszport, oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu przez osobę dokonującą stwierdzenia przebywania osoby pod wskazanym adresem (tytułem prawnym do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu),
- oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie pobytu stałego dokonywane jest przez pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, (zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu),
- obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały na piśmie utrwalonym w postaci: (papierowej na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje lub elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru),
- obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały w formie dokumentu elektronicznego, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytuł prawny do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzającego jego pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
|
Opłaty: |
zgłoszenie meldunku: brak opłaty,
udzielenie pełnomocnictwa: opłata skarbowa - 17 zł
wpłata:
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486. |