Nazwa usługi: Zgłoszenie zameldowania na pobyt stały
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070)
Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
   
Wymagane dokumenty:
  • wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego” zawierający również potwierdzenie pobytu osoby pod wskazanym adresem (potwierdzenia, w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia, dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu),
  • do wglądu: dowód osobisty lub paszport, oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu przez osobę dokonującą stwierdzenia przebywania osoby pod wskazanym adresem (tytułem prawnym do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu),
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie pobytu stałego dokonywane jest przez pełnomocnika (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, (zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu),
  • obywatel polski dokonuje zameldowania na pobyt stały na piśmie utrwalonym w postaci: (papierowej na formularzu opatrzonym własnoręcznym podpisem w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje lub elektronicznej na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru),
  • obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały w formie dokumentu elektronicznego, dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytuł prawny do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzającego jego pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
   
Opłaty: zgłoszenie meldunku: brak opłaty,
udzielenie pełnomocnictwa: opłata skarbowa - 17 zł
wpłata:
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.
   
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
   
Tryb odwoławczy: Nie przysługuje
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 3149