Nazwa usługi: Zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy cudzoziemca
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070)
Ustawa
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 519 z późn. zm.)
   
Wymagane dokumenty:
  • wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu czasowego” zawierający również potwierdzenie pobytu osoby pod wskazanym adresem (potwierdzenia, w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia, dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu),
  • dokumentem potwierdzającym prawo pobytu cudzoziemca będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej jest ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
  • dokumentem potwierdzającym prawo pobytu cudzoziemca będącego członkiem rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatela Konfederacji Szwajcarskiej jest ważny dokument podróży wraz z ważną kartą stałego pobytu albo ważną kartę pobytową, a gdy brak takiej możliwości wraz z innym dokumentem potwierdzającym, że jest on członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej,
  • dokumentem potwierdzającym prawo pobytu cudzoziemca będącego obywatelem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i beneficjentem Umowy Wystąpienia jest ważne zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu wydane przez Wojewodę po 1 stycznia 2021 r. albo ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu wydany przez Wojewodę po 1 stycznia 2021 r.,
  • dokumentem potwierdzającym prawo pobytu cudzoziemca będącego członkiem rodziny obywatela Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i beneficjentem Umowy Wystąpienia jest ważna karta pobytowa wydana przez Wojewodę po 1 stycznia 2021 r. lub ważna karta stałego pobytu wydana przez Wojewodę po 1 stycznia 2021 r.,
  • dokumentem potwierdzającym prawo pobytu cudzoziemca nie będącego obywatelem lub członkiem rodziny obywatela państw członkowskich wyżej wymienionych organizacji oraz nie będącego beneficjentem Umowy Wystąpienia jest wiza. W przypadku gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo cudzoziemiec przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla potwierdzającego złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy lub na pobyt stały albo na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, dokumentem potwierdzającym prawo pobytu jest ważny dokument podróży. W pozostałych przypadkach dokumentem potwierdzającym prawo pobytu jest jeden z następujących dokumentów: tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, karta pobytu, dokument „zgoda na pobyt tolerowany”, zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, decyzja o udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, decyzja o udzieleniu zgody na pobyt ze względów humanitarnych, decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany,
  • oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu przez osobę dokonującą stwierdzenia przebywania osoby pod wskazanym adresem (do wglądu). Tytułem prawnym do lokalu może być: umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
  • dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (do wglądu). Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie. Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, (zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
   
Opłaty: zgłoszenie meldunku: brak opłaty,
udzielenie pełnomocnictwa: opłata skarbowa - 17 zł
wpłata:
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.
   
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie
   
Tryb odwoławczy: Nie dotyczy
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 1150