Nazwa usługi: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1493)
Rozporządzenie
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)
Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
  • dokument potwierdzający interes prawny do uzyskania danych (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem do wglądu). Dokumentem potwierdzającym interes prawny mogą być w szczególności: wezwania sądowe, wezwania komornicze lub inne dokumenty potwierdzające, że osoba poszukiwana jest dłużnikiem,
  • dowód wniesienia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
  • dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Organ administracji publicznej może w razie wątpliwości żądać urzędowego poświadczenia podpisu strony,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, (zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
   
Opłaty: udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL:
• opłata – 31 zł (nie jest to opłata skarbowa).
wpłata:
- bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
- gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w każdej placówce Poczty Polskiej (najbliższy punkt przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty:
Polska: 26 1090 1825 0000 0001 4381 6479,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 26 1090 1825 0000 0001 4381 6479.
• udzielenie pełnomocnictwa: opłata skarbowa - 17 zł
wpłata:
- bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
- bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
- gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w placówce Poczty Polskiej (ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.
   
Czas załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki, nie później niż 30 dni od dnia złożenia wniosku,
   
Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji składamy do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 1754