Nazwa usługi: Wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub z pobytu czasowego decyzją administracyjną
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191)
Ustawa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000)
Ustawa
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142)
   
Wymagane dokumenty:
  • podanie o wymeldowanie, zawierające dane osoby podlegającej wymeldowaniu, uzasadnienie, wskazanie miejsca jej nowego pobytu Wymagane załączniki: - dokument (oryginał) potwierdzający tytuł prawny do mieszkania, wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu - potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej
   
Opłaty: - opłata wynosi 10,00 zł
- wpłaty opłaty skarbowej gotówką dokonuje się w Kasie Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach przy ul. Rynek 4, w punkcie przyjmowania wpłat w Urzędzie Miejskim przy ul. Sienkiewicza 2, pok. Nr 8 albo na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach -Nr 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486
   
Czas załatwienia sprawy: - w ciągu miesiąca, gdy sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- w ciągu dwóch miesięcy, gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana
   
Tryb odwoławczy: odwołanie od decyzji składa się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 1566