Nazwa usługi: Anulowanie czynności materialno - technicznej zameldowania lub wymeldowania osoby z pobytu stałego lub z pobytu czasowego ponad 3 m-ce decyzją administracyjną
   
Kogo dotyczy: Obywatel RP
   
Podstawa prawna: Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775)
Ustawa
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek,
  • załączniki: dokument (oryginał) potwierdzający tytuł prawny do mieszkania, wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
   
Opłaty: wydanie decyzji administracyjnej: opłata skarbowa – 10 zł
wpłata:
• bezgotówkowo - kartą płatniczą - na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego (w pokoju nr 5, przy ul. Henryka Sienkiewicza 2, 42-600 Tarnowskie Góry),
• bezgotówkowo - przelewem - na konto Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach,
• gotówkowo i bezgotówkowo - w kasie Urzędu Miejskiego (ul. Rynek 4, 42-600 Tarnowskie Góry), w placówce Poczty Polskiej (ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 12, 42-600 Tarnowskie Góry).
Numer konta bankowego do wpłaty opłaty skarbowej:
Polska: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486,
Dla wpłacających za granicą WBKPPLPP PL 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486.
   
Czas załatwienia sprawy: • w ciągu miesiąca gdy sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
• w ciągu dwóch miesięcy, gdy sprawa jest szczególnie skomplikowana.
   
Tryb odwoławczy: • odwołanie od decyzji składamy do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 5134