Wymagane dokumenty: |
- osoba odbierająca dowód przedkłada dotychczasowy dowód osobisty (który podlega unieważnieniu w chwili odbioru) lub dokument potwierdzający legalność pobytu osoby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która nabyła obywatelstwo polskie (dokument ten zwraca przy odbiorze dowodu osobistego),
- w przypadku gdy wniosek o wydanie dowodu osobistego jest składany w postaci elektronicznej (dotyczy osób od 5 -11 roku życia), tożsamość osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego potwierdza się przy odbiorze dowodu osobistego poprzez przedłożenie dotychczasowego dowodu osobistego lub ważnego dokumentu paszportowego. W przypadku nie przedstawienia wspomnianych dokumentów organ gminy ustala tożsamość osoby na podstawie danych zawartych w dostępnych rejestrach publicznych. Do wglądu przedstawia się dowód osobisty lub dokument paszportowy rodzica,
- w przypadku odbioru dowodu osobistego przez opiekuna prawnego lub kuratora w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokument potwierdzający opiekę prawną, dowód osobisty lub dokument paszportowy rodzica, opiekuna prawnego lub kuratora,
- w przypadku gdy wnioskodawca, który złożył wniosek o wydanie dowodu osobistego w siedzibie organu gminy, nie może osobiście odebrać dowodu osobistego z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, która powstała po dniu złożenia tego wniosku – w sytuacji uprzedniego powiadomienia organu gminy o tym fakcie - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa szczególnego, dowód osobisty pełnomocnika, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument.
|