Nazwa usługi: Złożenie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców
   
Kogo dotyczy:
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1319)
- Art. 22 par. 1
Rozporządzenie
Rozporządzenie MSWiA z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2017 r. poz. 1316 z późn. zm.)
Ustawa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
- Art. 104 par. 1
   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek z uzasadnieniem lub wniesienie reklamacji ustnie do protokołu Dokumenty do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość składającego reklamację
   
Opłaty: nie pobiera się
   
Czas załatwienia sprawy: 3 dni od dnia złożenia wniosku
   
Tryb odwoławczy: od decyzji nieuwzględniającej reklamacji lub powodującej skreślenie z rejestru, wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru ma prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta.
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 947