Nazwa usługi: Zezwolenie na świadczenie usług na terenie miasta Tarnowskie Góry w zakresie: ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, grzebowiska i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
   
Kogo dotyczy: Przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia w określonym zakresie
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 13 września 1996r . o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.)
- Art. 7 ust. 1
Ustawa
Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o wydanie zezwolenia.
  • Zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. W przypadku składania oświadczenia o braku w/w zaległości, należy w nim obowiązkowo zawrzeć klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy/świadoma odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
  • Akt własności lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
  • Decyzja powiatowego lekarza weterynarii o spełnianiu wymagań weterynaryjnych dla wnioskowanego rodzaju działalności nadzorowanej oraz nadaniu weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego.
  • W przypadku działania przez pełnomocnika – upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem opłacenia opłaty skarbowej.
  • Licencje dla osób obsługujących transport zwierząt wydane przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
  • Umowa ze schroniskiem, do którego będą przekazane wyłapane zwierzęta lub oświadczenie o współpracy ze schroniskiem dla zwierząt.
  • Stosowne dokumenty i zezwolenia wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).
   
Opłaty: - za wydanie zezwolenia na jeden rodzaj działalności - 616,00 zł,
- za udzielone pełnomocnictwo – 17,00 zł,
- za przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia jeżeli: dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności – 50% stawki określonej od zezwolenia.

Opłatę skarbową należy uiścić w Kasie Urzędu Miejskiego przy ul. Rynek 4 lub na rachunek bankowy Gminy: 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486
   
Czas załatwienia sprawy: Sprawa załatwiana jest w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do Urzędu, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do Urzędu
   
Tryb odwoławczy: Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 913