Nazwa usługi: Zezwolenie na świadczenie usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
   
Kogo dotyczy: Wnioskodawcy
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399)
Ustawa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Inne
Uchwała nr LXII/630/2023 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tarnowskie Góry (Dz. Urz. Woj.Śl. z 2023 r. poz. 2950)
Ustawa
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Inne
Uchwała Nr XXVI/322/2012 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
  • 1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  • 2) określenie przedmiotu, obszaru i terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia;
  • 3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje przedsiębiorca na prowadzenie działalności objętej wnioskiem (siedziba bazy transportowo-technicznej i opis wyposażenia bazy; specjalistyczne pojazdy do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych);
  • 4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
  • 5) stosowane zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami;
  • 6) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności.
  • Do wniosku należy dołączyć:
  • - potwierdzoną kserokopię zaświadczenia lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. - Potwierdzona kserokopia dokumentów o gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
  • - potwierdzoną kserokopię dokumentów potwierdzających prawo dysponowania nieruchomością stanowiącą bazę transportowo-techniczną;
  • - potwierdzone kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów stanowiących tabor specjalistyczny do odbioru nieczystości ciekłych;
  • - dowód wniesionej opłaty skarbowej zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt. 3 oraz art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w kwocie określonej w załączniku do wyżej wymienionej ustawy, którą należy uiścić gotówką w kasie Urzędu Miejskiego lub w Kasie Podatkowej albo na konto Urzędu Miejskiego.
   
Opłaty: opłata za zezwolenie – 107 złotych.
- Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków wydanego zezwolenia jeżeli dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności – 50% stawki określonej od zezwolenia.
Zapłatę opłaty skarbowej w kwocie określonej niżej należy uiścić gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego (ul. Sienkiewicza 2, pok. Nr 8) lub w Kasie Podatkowej ul. Rynek 4) albo na konto Gminy Tarnowskie Góry Santander Bank Polska S.A. Nr 31 1090 1825 0000 0001 4381 6486
   
Czas załatwienia sprawy: sprawa załatwiana jest w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do Urzędu, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do Urzędu
   
Tryb odwoławczy: stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 3169