| Wymagane dokumenty: |
- 1. Opinie właściwych miejscowo komendantów powiatowych (miejskich) Policji i Państwowej Straży Pożarnej oraz kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach.
- 2. Opinię właściwego miejscowo państwowego inspektora sanitarnego.
- 3. Kopie aktualnych protokołów z kontroli stanu technicznego obiektu budowlanego.
- 4. Graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający:
- a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
- b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
- c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
- d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
- 5. Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
- 6. Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych,odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej.
- 7. Informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku, oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej.
- 8. Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa).
- 9. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy.
- 10. Szczegółowe zasady postępowania (instrukcja) w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia i w czasie trwania imprezy masowej.
- 11. Informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (tylko do 3.5 % alkoholu i gdy nie jest to impreza o podwyższonym ryzyku).
- 12. W przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka np. meczy piłki nożnej, organizator do wniosku dołącza również oświadczenie o spełnieniu wymogów dotyczących wyposażenia obiektów w kompatybilne elektroniczne systemy służące m.in. do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu i w czasie trwania meczu piłki nożnej oraz weryfikacji informacji o osobach, którym wydano orzeczenie sądowe - np. zakazu wstępu na imprezę masową.
- 13. Polisę ubezpieczeniową w zakresie odpowiedzialności cywilnej.
|
| Tryb odwoławczy: |
- Zgodnie z art. 29 ust.4 w/w ustawy, Burmistrz Miasta odmawia wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej w razie niespełnienia wyżej określonych wymogów prawnych. Odmowa następuje również w formie decyzji administracyjnej. Kopię decyzji, niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 3 dni po jej wydaniu, Burmistrz Miasta przesyła podmiotom mającym wpływ na organizację imprezy masowej. Odwołanie organizatora od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.
- Ponadto Burmistrz Miasta wydaje decyzję o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w razie zmiany warunków bezpieczeństwa decydujących o wydaniu zezwolenia na jej przeprowadzenie (art. 32).
W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora warunków określonych w zezwoleniu, Burmistrz Miasta wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności. Decyzję doręcza się organizatorowi w terminie 7 dni od dnia przerwania imprezy (art.31 ust. 4).
Stronie (organizatorowi) przysługuje tryb odwoławczy w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej lub zakazującej przeprowadzenie imprezy masowej do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które następnie rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia. |