Nazwa usługi: Wpis do ewidencji szkół/placówek niepublicznych
   
Kogo dotyczy: osoby fizyczne i prawne w rozumieniu kodeksu cywilnego
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900)
Ustawa
z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2597)
Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1520)
   
Wymagane dokumenty:
  • Dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy: kopia dowodu osobistego potwierdzona za zgodność przez wnioskodawcę w przypadku osoby, wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku osoby prawnej.
  • Dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem - umowa najmu, akt własności lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
  • Informacja o warunkach lokalowych zgodnie z art. 168 ust. 4 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe (załącznik nr 1 do wniosku) wraz z opiniami właściwego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej praz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o spełnieniu w budynku szkoły/placówki określonych prawem wymogów bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy.
  • Wykaz kadry pedagogicznej przewidziane do zatrudnienia w szkole/placówce zawierający informacje dotyczące kwalifikacji pedagogicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowymi oraz wskazanie osoby pełniącej funkcję dyrektora szkoły/placówki - załącznik nr 2 do wniosku.
  • Statut szkoły/placówki opracowany zgodnie z art. 172 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, a w przypadku zespołu wychowania przedszkolnego lub punktu przedszkolnego projekt organizacji formy wychowania przedszkolnego
  • Pozytywna opinia Śląskiego Kuratora Oświaty oraz zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe (załącznik nr 4 do wniosku)
  • Dane do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych prowadzonego przez jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z ustawą z dnia 15.04.2011r. o systemie informacji oświatowej - załącznik nr 3 do wniosku
  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie przepisów prawa (RODO) – załącznik nr 5 do wniosku.
   
Opłaty: brak
   
Czas załatwienia sprawy: Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia (złożenia wymaganych dokumentów) oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu Kuratorowi Oświaty oraz organowi podatkowemu
   
Tryb odwoławczy: W przypadku decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Śląskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 2275