Ładowanie
Nazwa usługi: Dofinansowanie kosztów praktyki absolwenckiej
   
Kogo dotyczy: Podmiot przyjmujący praktykę, będący pracodawcą, który zawarł umowę z niepełnoletnim praktykantem zamieszkującym Gminę Tarnowskie Góry, który ukończył szkołę ponadpodstawową i spełnia obowiązek nauki przez uczęszczanie na praktykę absolwencką zgodnie z art. 36 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe. Dofinansowanie praktyk absolwenckich jest finansowane ze środków Funduszu Pracy. Wysokość kwoty dofinansowania praktyk absolwenckich wynosi 250 zł za każdy pełny miesiąc praktyki, jeżeli praktyka została zrealizowana w wymiarze co najmniej 120 godzin miesięcznie. Dofinansowanie przyznaje Burmistrz Miasta pod warunkiem złożenia do niego wniosku przez pracodawcę w terminie 3 miesięcy od ukończenia praktyki przez praktykanta.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1244 z późn. zm.)
Ustawa
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 468)
Rozporządzenie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 lipca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 1206)
Ustawa
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1043 z późn. zm.)
   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o dofinansowanie praktyk absolwenckich
  • Załączniki do wniosku: - Kopia umowy o praktykę absolwencką, - Kopia zaświadczenia o rodzaju wykonywanej pracy i umiejętnościach nabytych w czasie odbywania praktyki zawierające informację o liczbie godzin praktyki zrealizowanej w poszczególnych miesiącach, - Wszytskie zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie, jakie wnioskodawca otrzymał w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, - Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
   
Opłaty: Bez opłat
   
Czas załatwienia sprawy: W ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku lub w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
   
Tryb odwoławczy: Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 41