Nazwa usługi: Dzierżawa nieruchomości
   
Miejsce załatwienia sprawy:


 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Urząd Miejski w Tarnowskich Górach, Wydział Urbanistyki i Mienia (Referat Nieruchomości i Nadzoru Właścicielskiego) ul. Sienkiewicza 2, pok. Nr 52-53, I piętro

   
Wymagane dokumenty:
  • Wymagane dokumenty: Wniosek o dzierżawę nieruchomości stanowiącej własność Gminy Tarnowskie Góry (stanowi załącznik do niniejszej karty) Wymagane załączniki: ​- mapa ewidencyjna i zasadnicza z naniesioną lokalizacją
   
Sposób załatwienia sprawy: Dzierżawa nieruchomości
   
Opłaty:



Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: bezterminowo, jako postępowanie cywilno-prawne realizowane przez organ samorządu terytorialnego (przewidywany czas załatwienia sprawy - ok. 3 miesiące)
   
Tryb odwoławczy: nie przysługuje
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.)
- Art. 30 ust. 1
- Art. 30 ust. 2 pkt 3
Ustawa
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomosciami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)
- Art. 11 ust. 1
- Art. 12
- Art. 13 ust. 1
   
Inne informacje: Burmistrz Miasta przeznacza daną nieruchomość do dzierżawy, sporządza i podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz tej nieruchomości. W przypadku więcej niż jednego wniosku o wydzierżawienie Burmistrz Miasta ogłasza przetarg na wydzierżawienie danej nieruchomości. Burmistrz wydaje postanowienie w sprawie zawarcia umowy dzierżawy, po czym zostaje spisana umowa dzierżawy. Umowy dzierżawy zawierane są na okres do 3 lat. Obowiązują stawki czynszu dzierżawnego w zależności od przeznaczenia w wysokości ustalonej przez Burmistrza Miasta. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia i złożenia w Kancelarii Ogólnej ul. Sienkiewicza 2 (parter, pokój Nr 1). Informacja o ochronie danych osobowych (RODO) Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016r. L 119/1) informujemy, że : 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry, dane adresowe : 42-600 Tarnowskie Góry ul. Rynek 4, kontakt mailowy: sekretariat@tarnowskiegory.pl, kontakt telefoniczny: 32/39 33 610. 2. Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim pracuje w budynku Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach przy ul. Rynek 4, pokój nr 13 kontakt mailowy: iod@um.tgory.pl kontakt telefoniczny: 32 393 37 56. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu: prowadzenia postępowania w celu wydzierżawienia/użyczenia/oddania w użytkowanie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Tarnowskie na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 poz. 1372 ze zm.), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021r. poz.1899 ze zm.) oraz na podstawie art.6 ust.1 lit.c powyższego rozporządzenia. Dane osobowe w postaci numeru telefonu, adresu email na podstawie Pani/ Pana zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO. 4. Dane Pani/Pana nie będą przekazywane innym odbiorcom. 5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną – po 10 latach od końca roku kalendarzowego w którym wydzierżawiono/użyczono/ustanowiono użytkowanie - poddane będą ponownej ekspertyzie. 7. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz w stosunku do danych przetwarzanych na podstawie zgody prawo usunięcia danych oraz prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem zgody. 8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa ul. Stawki 2), w przypadku, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia wskazanego na wstępie. 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie numeru telefonu oraz adresu email jest dobrowolne, zależne wyłącznie od Pani/Pana zgody ale konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości szybkiej komunikacji z Panią/Panem. 10. Decyzje podejmowane wobec Pani/Pana i Pani/Pana danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie zastosujemy wobec nich profilowania.
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: wniosek o dzierżawę terenu gminnego 2022.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: