Nazwa usługi: Wpis do ewidencji szkół/placówek niepublicznych
   
Miejsce załatwienia sprawy:


 Rynek 4/
42-600 Tarnowskie Góry
tel. 32 39 33 600
fax. 32 39 33 602
Wydział Edukacji, Sportu i Zdrowia - Referat Placówek Oświatowych Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach ul. Sienkiewicza 2 pok. nr 70 tel. 32/39 33 643

   
Wymagane dokumenty:
  • Dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy: kopia dowodu osobistego potwierdzona za zgodność przez wnioskodawcę w przypadku osoby, wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku osoby prawnej.
  • Dokument potwierdzający prawo do dysponowania lokalem - umowa najmu, akt własności lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.
  • Informacja o warunkach lokalowych zgodnie z art. 168 ust. 4 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe (załącznik nr 1 do wniosku) wraz z opiniami właściwego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej praz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o spełnieniu w budynku szkoły/placówki określonych prawem wymogów bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy.
  • Wykaz kadry pedagogicznej przewidziane do zatrudnienia w szkole/placówce zawierający informacje dotyczące kwalifikacji pedagogicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowymi oraz wskazanie osoby pełniącej funkcję dyrektora szkoły/placówki - załącznik nr 2 do wniosku.
  • Statut szkoły/placówki opracowany zgodnie z art. 172 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, a w przypadku zespołu wychowania przedszkolnego lub punktu przedszkolnego projekt organizacji formy wychowania przedszkolnego
  • Pozytywna opinia Śląskiego Kuratora Oświaty oraz zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe (załącznik nr 4 do wniosku)
  • Dane do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych prowadzonego przez jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z ustawą z dnia 15.04.2011r. o systemie informacji oświatowej - załącznik nr 3 do wniosku
  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie przepisów prawa (RODO) – załącznik nr 5 do wniosku.
   
Sposób załatwienia sprawy: Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
1. Oznaczenie osoby, która będzie prowadzić szkołę lub placówką, jej miejsce zamieszkania lub siedzibę.
2. Określenie odpowiednio typu i rodzaju placówki oraz datę rozpoczęcia jej funkcjonowania.
3. Wskazanie adresu szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych jeżeli ich utworzenie jest przewidziane a także informację o warunkach lokalowych zapewniających:
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
b) realizacją innych zadań statutowych,
c) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy - zgodnie z odrębnymi przepisami.
4. Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce.
5. Statut szkoły/placówki lub projekt organizacji formy wychowania przedszkolnego.
6. Dane niezbędne do wpisania szkoły/placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (dane do rejestru szkół i placówek oświatowych RSPO prowadzonego przez jednostki samorządu terytorialnego zgodnie z ustawą z dnia 15.04.2011r. o systemie informacji oświatowej.
Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji jeżeli:
1. Zgłoszenie nie zawiera wymaganych dokumentów i mimo wezwania nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie.
2. Statut szkoły/placówki lub projekt organizacji jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony w wyznaczonym terminie.
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach określonych w art. 169 ustawy Prawo oświatowe.  Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły lub placówki.
   
Opłaty:

brak

Terminy przyjęć interesantów 
Czas załatwienia sprawy: Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia (złożenia wymaganych dokumentów) oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu Kuratorowi Oświaty oraz organowi podatkowemu
   
Tryb odwoławczy: W przypadku decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Śląskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900)
Ustawa
z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2597)
Rozporządzenie
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1520)
   
Inne informacje: osoba prowadząca niepubliczną szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: zgłoszenie przedszkola do ewidencji szkół i placówek.doc
zgłoszenie punktu przedszkolnego lub zespołu do ewidencji szkół i placówek.doc
zgłoszenie szkoły podstawowej do ewidencji szkół i placówek.doc
zgłoszenie zmiany wpisu do ewidencji szkół i placówek.doc
   
Dokumenty dodatkowe: zalacznik_1_informacja_warunki_lokalowe.doc
zalacznik_2_wykaz_kadry.doc
zalacznik_3_dane_RSPO.doc
zalacznik_4_zobowiązanie.doc
zalacznik_5_informacja_RODO.doc
   
Usługi powiązane: